۵ گام برای برگزاری یک وبينار موفق
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

چطور وارد وبینار شویم؟

وقتی تصمیم می‌گیرید در یک وبينار رایگان شرکت کنید باید آدرس آن را از برگزارکننده بگیرید. آدرس وبينار به‌ صورت یک آدرس URL در اختیار شما قرار داده می‌شود که باید در نرم‌افزار مربوطه وارد کنید تا به وبينار موردنظر وصل شوید.

اگر وبینار هزینه داشته باشد، باید مبلغ آن را به حساب شخص یا موسسه برگزارکننده پرداخت کنید؛ آنگاه به همراه آدرس، یک پوزرنیم و پسورد نیز به شما داده می‌شود تا در هنگام ورود به وبينار وارد کنید.

۵ گام برای برگزاری یک وبينار موفق

اگر می‌خواهید خود یکی از برگزارکنندگان وبينار باشید، با استفاده از سرویس‌هایی که معرفی کردیم می‌توانید رویداد آنلاین خود را ایجاد کنید.

البته باید هدف مشخصی از برگزاری وبينار داشته باشید و بتوانید مخاطبین هدف خود را با اطلاع‌رسانی صحیح متقاعد کنید تا در ساعت مشخص آنلاین بوده و به وبینار شما وارد شوند. به‌صورت کلی اگر خواهان برگزاری یک وبينار موفق و پرطرفدار هستید، باید گام‌های زیر را طی کنید

  • هدف خود را کاملاً مشخص کنید

چه دانشی دارید که مایل هستید آن را به دیگران انتقال دهید؟ پاسخ به این پرسش هرچیز که باشد باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. مطالب موردنظرتان را دسته‌بندی کنید. سپس قالب ارائه خود را انتخاب کنید.

شما می‌توانید به‌صورت تک‌نفری روی یک‌وایت‌برد (یا بدون وایت‌برد) توضیحات خود را به مخاطبان ارائه دهید که البته این مدل برای تعداد کم از مخاطبین بسیار مناسب است. اگر تعداد افراد شرکت‌کننده در سمینار آنلاین بالای ۵۰ نفر باشد، بهتر است از فرمت‌های صوتی و تصویری، مصاحبه و فرمت سوال و جواب در وبينار خود استفاده کنید.

تمام این‌ موارد باید قبل از اقدام به برگزاری وبینار مشخص شده باشند. انتخاب عنوان جذاب و مناسب برای وبينار هم نیاز به تأمل دارد و نباید سرسری انتخاب شود.

  • یک ابزار مناسب انتخاب کنید

حالا از بین تمام پلتفرم‌های موجود برای برگزاری وبينار که تعدادی از آن‌ها را در این مطلب معرفی کردیم، یکی را انتخاب کنید. بسته به نیاز شما و انتظار مخاطبین‌تان می‌توانید یک پلن ساده یا حرفه‌ای را خریداری کنید.

البته در کنار انتخاب ابزار مناسب، یک فضای مناسب هم انتخاب کنید تا در هنگام برگزاری وبینار، مکان امن و ساکتی را در اختیار داشته باشید و کسی مزاحم اجرای‌تان نشود.

  • اطلاع‌رسانی کنید

هرگز کسی از برگزاری وبينار شما باخبر نخواهد شد، مگر اینکه برگزاری آن را به صورت گسترده اطلاع‌رسانی کنید. فرستادن پیامک و ایمیل، ایجاد لندینگ پیج‌های متعدد تبلیغ وبينار در سایت خودتان، استفاده از تبلیغات کلیکی در گوگل ، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، آگهی دادن و تبلیغ کردن در سایت‌های مشهور از رایج‌ترین راه‌های اطلاع‌رسانی وبينارها است.

  • تمرین کنید

قبل از فرارسیدن زمان و ساعت وبینار، آن را برای خود برگزار کنید. اگر قصد دارید به‌صورت مستقیم از دریچه وبکم خود با مخاطبین‌تان در ارتباط باشید، وبينار خود را یک‌بار جلوی آینه کامل اجرا کنید و نقص‌های سخنرانی خود را رفع کنید.

تمرین کردن باعث می‌شود کاملاً برای برگزاری کلاس آنلاین خود آماده باشید؛ هم باعث افزایش اعتماد به ‌نفس‌ می‌شود و هم در زمان برگزاری بهتر عمل خواهید کرد.

  • بعد از برگزاری وبينار، بیخیال نشوید

معمولاً وبينارها به ‌صورت سریالی و دوره‌ای برگزار می‌شوند. اگر وبينار شما از جذابیت کافی برخوردار باشد، مخاطبین درخواست می‌کنند تا باز هم برای‌شان وبينار برگزار کنید؛ این می‌تواند عالی‌ترین فرصت برای شما باشد.

بنابراین بهتر است بعد از برگزاری وبينار یک ایمیل یا پیام تشکر برای شرکت‌کنندگان ارسال کنید. ضبط کردن وبينار و فرستادن آن برای افرادی که نتوانسته‌اند متصل شوند هم می‌نتواند به رضایت مخاطبین شما منجر شود. می‌توانید با اجرای یک نظرسنجی، نظر مخاطبین خود را جویا شوید. حتی می‌توانید وعده یک وبينار دیگر به آن‌ها بدهید، اما بیخیال‌شان نشوید!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست